HOLLAND CASINO HOOFDSPONSOR ROTTERDAM UNLIMITED ZOMERCARNAVAL

 

Holland Casino is de nieuwe hoofdsponsor van Rotterdam Unlimited Zomercarnaval. Dit grootste multiculturele straatfestival van Europa vindt van dinsdag 26 tot en met zaterdag 30 juli plaats in hartje Rotterdam, met dit jaar de 35ste editie van de Zomercarnaval Straatparade. Het evenement trekt gemiddeld meer dan een half miljoen bezoekers.

Primeur op het Rotterdam Unlimited Zomercarnaval is de uitverkiezing van de King & Queen. Voor Holland Casino biedt dit de perfecte mogelijkheid om thematisch aan te haken op de hoofdrolspelers van het carnaval. De Holland Casino-praalwagen staat volledig in het teken van de King and Queen of Hearts.

Het Zomercarnaval en het King and Queen of Hearts-thema hebben veel overeenkomsten met het merk en de overtuiging van Holland Casino: diversiteit, plezier en spanning gaan hand in hand. Het hart staat symbool in alle communicatie, de aankleding, de kostuums en de verschillende activaties op en rondom de route. Ook ontwikkelt Holland Casino een limited edition-kaartspel, met daarin de uitverkoren King & Queen als hartenkoning en -koningin.

De Royalty Election (de uitverkiezing) van deze Royals is op 9 juli in concert- en congresgebouw De Doelen. Ook neemt Holland Casino op vrijdagavond, de dag voor de parade, deel aan de nieuwe Lighting Parade. Dat is een (dans)show met duizenden lichtjes. Diverse vestigen van Holland Casino organiseren Caribbean Nights in navolging van het carnaval. Daar zijn de King en Queen van het Zomercarnaval uiteraard ook aanwezig.

Nynke de Ruiter, Manager Partnerships & Events van Holland Casino: “Bij Rotterdam Unlimited Zomercarnaval komen 170 verschillende nationaliteiten bij elkaar. Er is geen andere plek in ons land waar we mensen uit zoveel culturen kennis kunnen laten maken met Holland Casino, ons open karakter en onze overtuiging. We kijken enorm uit naar een dag vol spanning, diversiteit, dans en verleiding.”

Guus Dutrieux van organisator Ducos: “Holland Casino vult het sponsorschap op een zeer creatieve manier in, met een verrassende eigen en goed bij het evenement passende twist. De activaties sluiten naadloos aan bij het credo van het festival: Inspired by Diversity.”