Informatie Voorziening

De afdeling informatievoorziening zorgt er achter de schermen voor dat de casino’s draaiend blijven en dat we continu kunnen blijven innoveren. Ze zijn verantwoordelijk voor de technische infrastructuur voor zowel de vestigingen als het hoofdkantoor en hebben een belangrijke link naar alle andere afdelingen binnen de organisatie. Daarnaast speelt deze afdeling een belangrijke rol in de beleving die de gasten ervaren binnen onze vestigingen, middels onder andere beelden, geluiden en informatievoorziening.

 

Linda, informatiemanager

Ik werk bijna 25 jaar met plezier bij Holland Casino. Doordat ik veel verschillende dingen heb gedaan en nog steeds doe, blijft het een leuke, uitdagende baan. Ook binnen mijn huidige functie is er veel afwisseling. Daarnaast heerst er een prettige en informele werksfeer bij Holland Casino. Niet voor niets zijn onze kernwaarden hartelijk, verrassend, betrouwbaar en betrokken. Dat Holland Casino een hospitality bedrijf pur sang is, merk je aan alles, ook bij collega’s onderling.

Als informatiemanager bij de afdeling Informatievoorziening op het hoofdkantoor heb ik een aantal afdelingen en vestigingen in mijn portefeuille. Voor hen ben ik het aanspreekpunt voor nieuwe wensen en ideeën en in overleg met hen kijk ik samen met mijn collega’s hoe we deze wensen vorm kunnen geven en processen (beter) kunnen ondersteunen met behulp van IT-middelen.

Mensen buiten Holland Casino beseffen denk ik niet hoeveel processen bij ons ondersteund worden met IT.  Zelfs bij een speeltafel komt veel IT kijken.
 

Sandra Geevers, functioneel applicatiebeheerder

Vanaf maart 2018 ben ik Functioneel applicatiebeheerder en onderdeel van het Website Account & Mobile App team dat verantwoordelijk is voor de website, de mobiele app (HC Favorites app 2.0) en het HC Account van Holland Casino. 
Ik ben betrokken bij zowel de consumenten als corporate website én de mobiele Favorites App, lekker veel afwisseling dus. Hierdoor heb ik op kantoor met verschillende collega’s en afdelingen te maken, maar ook met diverse leveranciers uit binnen- en buitenland. Er wordt volop ontwikkeld, onder andere een compleet redesign en optimalisatie van het online pokerreserveringen systeem,  dus ik hoef me nooit te vervelen.

Samen met het team zorg ik ervoor dat het website platform, de Favorites app en het HC account steeds gebruiksvriendelijker wordt en optimaal functioneert, ook houd ik me bezig met allerlei vragen en incidenten. Ik ben het aanspreekpunt voor zowel de redacteuren die de Content Management Systemen voor de website gebruiken, als voor de afdeling HR wanneer er vragen of verzoeken zijn voor de werken-bij website. 

Ook test ik mee bij nieuwe functionaliteiten (ontwikkeld door ons ontwikkelteam) en ben ik betrokken bij de implementatie. Altijd weer gaaf om een nieuwe functionaliteit ‘live’ te zien gaan die een verbetering betekent voor gasten of het werk van de redacteuren gemakkelijker maakt.

De organisatie is sterk in ontwikkeling, we ontwikkelen onder andere in Amazon en Outsystems. Ik vind het uitdagend dat ik hierin echt een rol van betekenis kan spelen. Het is essentieel dat alles, intern en juist ook zeker voor de gast, goed op elkaar aansluit en eventuele problemen zo snel mogelijk verholpen worden.

 

Michael, technisch applicatie beheer “Narrow Casting”

Ik vind het elke dag weer gaaf dat ik in technisch opzicht een bijdrage kan leveren aan de beleving van onze gasten.

Op Narrow Casting geven wij landelijk en regionaal nieuws weer in de verschillende vestigingen. Als technisch applicatie beheerder ben ik verantwoordelijk voor de technische infrastructuur en aansturing van digitale instore uitingen. Display’s, videowalls, informatie zuilen, pokerklokken, digitale poster oplossingen, speelautomaten signs zoals de Mega Miljons en Bingo Bonus. Daarnaast de digitale oplossingen ten behoeve van de winbeleving van onze gasten. Hierbij kun je denken aan omroep berichten bij het vallen van een jackpot, aansturing van verlichting en jackpot informatie.

De meeste mensen zijn zich er denk ik niet van bewust dat onze 14 casino’s bomvol techniek en ICT uitdagingen zitten.

 

Luciënne, functioneel applicatiebeheerder

Achter de schermen van Holland Casino werken vele IT'ers om het casino draaiende te houden en te blijven innoveren. Wij zijn een mooi bedrijf met volop kansen en carrièremogelijkheden.

Ik houd mij bezig met het functioneel applicatiebeheer van processen die direct betrekking hebben op de casino werkvloer. Hiermee ben ik de brug tussen de technisch it-collega’s en de mensen in de vestiging die de applicaties gebruiken. Daarnaast heb ik een adviserende rol naar de productspecialisten op het hoofdkantoor voor toekomstige ontwikkelingen. Ik vertaal de eisen en wensen van een afdeling naar concrete opdrachten voor de ontwikkelaars van de applicaties. Ontwikkelaars werken meestal op afstand en soms zelfs in het buitenland waardoor alle communicatie in het Engels verloopt. Vanuit onze afdeling begeleiden we softwareveranderingen tot en met het testen, opstellen van begeleidende documentatie voor de eindgebruiker en wanneer nodig het geven van een opleiding/training.

 

Joyce, functioneel beheerder kantoorautomatisering

Naar de vestigingen toe ben ik de ambassadeur van onze afdeling informatievoorziening met betrekking tot kantoorautomatisering. Ik houd mij op dit moment bezig met de telefonieveranderingen op de vestigingen en ben lid van het adaptatieteam Skype voor Bedrijven.

Het leukste aan mijn baan vind ik de veelzijdigheid. De ene dag werk ik aan een nieuw onderdeel voor onze intranet pagina, de andere dag ga ik op bezoek bij een vestiging om te praten over Skype voor Bedrijven en weer een andere dag vergader ik via skype met collega’s vanuit meerdere vestigingen.

De meeste mensen weten denk ik niet dat Holland Casino zich inzet om kansspelverslaving te voorkomen. Elke medewerker van Holland Casino (casino vestigingen én hoofdkantoor) volgt tijdens zijn/haar inwerktraject een training 'preventiebeleid kansspelen'.